Nové století přineslo začátek technické revoluce v automobilovém světě. V roce 2000, tři roky po premiéře na japonském trhu, dorazil do Evropy originální model Prius – sedan s novým druhem pohonu, sestávajícím z klasického benzínového motoru v kombinaci s elektromotorem.
Příchod Toyoty Prius
Prius na rozdíl od všech vozidel na trhu automaticky přepínal mezi různými zdroji hnací síly, resp. používal je v kombinaci, aby dosahovat co nejvyšší efektivity pohonu. Jako „full hybrid“ mohl být poháněn samotným elektromotorem s nulovou spotřebou paliva a bez výfukových emisí. Prius tak dostál významu svého latinského označení v tom, že předběhl svoji dobu. Technologii hybridního pohonu ve skutečnosti vyvíjíme již od 60. let minulého století, tedy ještě dlouho předtím, než se ekologická témata stala důležitým světovým tématem a než byla zavedena legislativa požadující snižování skleníkových plynů.