Chci...

90. léta minulého století

Urychlení investic do výroby v Evropě
Když jsme v Evropě oslavili 30 let, rozhodli jsme se výrazně investovat do vybudování vlastních výrobních závodů. Po celá 90. léta minulého století jsme se snažili dodržovat naši obchodní zásadu vyrábět vozidla co nejblíž místům, kde se budou následně prodávat. 
  • První evropské výrobní centrum

    Tehdejší prezident Šoičiro Toyoda v roce 1989 ve svém projevu v Londýně uvedl: „Toyota vynaloží nejvyšší možné úsilí, aby byla co nejdříve vnímána jako opravdová britská a evropská firma.“ O několik týdnů později jsme potvrdili plán postavit ve Velké Británii první evropské výrobní centrum v našem výhradním vlastnictví a pod naší výhradní kontrolou – a tak vznikla společnost Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK). 


  • Toyota Carina E pro Evropu

    V tuto dobu Toyota investovala přibližně 3 miliardy eur do vybudování automobilového závodu v Anglii a výrobny motorů na severu Walesu. Oba závody zahájily provoz v roce 1992. Prvním modelem vyráběným v anglickém Burnastonu byla Carina E (písmeno E značilo Evropu). V průběhu šesti let pak závod TMUK vyráběl rovněž hatchbacky Corolla a stal se domovinou nového vlajkového modelu pro Evropu, kterým byl Avensis. Kromě toho se závodu podařilo splnit cíl zajišťovat 80 procent potřebných dílů a služeb od evropských dodavatelů. 


  • Reorganizace podle nového obchodního prostředí

    V reakci na měnící se obchodní prostředí v Evropě po vzniku Evropské unie v roce 1993 jsme zahájili reorganizaci našich prodejních, marketingových a strojírenských firem i evropských kanceláří, které zaštítila dnešní společnost Toyota Motor Europe se sídlem v Bruselu. Z dalších podpůrných organizací jmenujme rozšířenou centrálu pro zajišťování dílů Toyota Parts Center Europe (TPCE) a centrálu pro příslušenství a služby, v obou případech sídlící v Belgii. V roce 1998 jsme představili novou výkladní skříň inovací a technologií: prostory Le Rendez-Vous Toyota na proslulé Champs-Elysées v Paříži. (Provoz byl v říjnu 2017 ukončen.)

  • Nové závody ve Velké Británii, Turecku a Francii

    Posílili jsme vazby mezi společností Toyota Motor Corporation a organizacemi odpovědnými za výrobu a marketing našich vozůl v Evropě. Společnost TMUK byla první fází nového období naší expanze. Další výrobní kapacity jsme doplnili v roce 1994 založením společného podniku Toyota SA (dnes Toyota Motor Manufacturing Turkey) za účelem místní výroby modelu Corolla. Když evropské prodeje v uvedeném roce překročily hranici půl milionu kusů, znovu jsme navýšili výrobní kapacity spuštěním výrobních center v Polsku (pro převodovky a motory) a francouzském Valenciennes (pro mimořádně úspěšný model Yaris).


  • Náš první ekologický závod

    V 90. letech jsme zahájili výstavbu závodu Toyota Motor Manufacturing France (TMMF). Ten dokázal průběžně vylepšovat své ekologické parametry, a stal se naším nejudržitelnějším závodem v Evropě a jedním z našich světových závodů, které jsou průkopníky nových a lepších ekologických programů. Závod vybudovaný jako „štíhlé a čisté průmyslové centrum pro 21. století s respektem k životnímu prostředí“ zavedl opatření k postupnému snižování objemu odpadu a omezování spotřeby energií a vody, a naopak začal využívat obnovitelné zdroje energie, například pomocí velké fotovoltaické elektrárny. Péče o okolí závodu napomáhá podporovat biologickou rozmanitost. 


  • Proměna je hotová

    Na přelomu století jsme dosáhli úplné proměny. Z někdejšího dálnovýchodního exportéra několika málo aut pro vybrané segmenty trhu jsme dosáhli postavení významné místní firmy vyrábějící automobily a investující do pracovních míst, školení a prostor napříč celým regionem. Dokázali jsme uplatňovat naši filozofii lokální výroby a dosahovat výhod, které jsou s ní spojeny. Jedná se například o vyšší kvalitu, lepší zákaznické služby, vyšší efektivitu i nižší dopady na životní prostředí. 

90. léta v Evropě