Chci...

80. léta minulého století

Evropský styl pro zákazníky z celého světa
80. léta minulého století přinesla konsolidaci našich evropských aktivit a rozvoj nových zajímavých projektů, které napomohly upevnit naše postavení tomto regionu.
  • Vznik pevných základů

    V 80. letech minulého století jsme učinili důležité kroky k položení základů velkých výrobních, výzkumných a návrhářských center, která dnes v tomto regionu provozujeme. V roce 1987 jsme v Belgii otevřeli Evropské technické centrum Toyota. O dva roky později jsme založili naši první kancelář marketingových služeb. Naše evropské provozy se těšily stále vyšší míře nezávislosti, aby vyráběly auta, která odpovídají evropskému vkusu a navíc slouží coby srovnávací měřítko pro celou řadu malých a kompaktních modelů námi vyráběných po celém světě.  

  • První evropské návrhářské centrum

    S vědomím důležitosti evropského regionu jsme zde v roce 1989 otevřeli naše první návrhářské centrum Toyota EPOC (Toyota Europe Office of Creation), které se později stalo kreativní kolébkou nových modelů, díky nimž jsme zamířili přímo do srdce evropského trhu. Centrum původně založené nedaleko Bruselu se postupně proměnilo v evropské návrhářské a vývojové centrum Toyota ED2 (European Design Development). Od roku 2000 pak ED2 sídlí nedaleko města Nice na jihu Francie.


  • Design pro Evropu

    ED2 velkou měrou pomohlo realizovat cíl, kterým bylo postavit nový vůz nahrazující stárnoucí model Starlet. Nový model měl reagovat na sílící ekologické smýšlení zákazníků, kterým by dokázal nabídnout nižší spotřebu paliva a nižší emise CO₂. Tato poptávka byla v Japonsku i Evropě zcela jednoznačná, protože právě zde nejmenší modely tvořily přibližně třetinu všech našich prodejů nových vozidel. Jedním z cílů ED2 bylo vytvořit vůz s kompaktními vnějšími rozměry, nicméně prostorným a pohodlným interiérem, odpovídajícím vkusu evropských zákazníků.  


  • Yaris získává titul Auto roku

    Návrháři ED2 společně s kreativními kolegy v Japonsku vytvořili první prototypy nového vozu s označením Yaris. Ty byly podrobeny testování v takzvaných designových poradnách v Německu, Itálii a Velké Británii s cílem vyhodnotit reakce potenciálních zákazníků. Světová premiéra modelu Yaris proběhla v roce 1998 na autosalonu v Paříži. Pro ED2 se jednalo o historickou událost, neboť šlo o jejich první model určený k sériové výrobě. Velké úsilí investované do vzniku modelu Yaris bylo odměněno prestižními tituly Auto roku v Evropě i Japonsku. A jak vznikl název nového auta? Je odvozeno od Charis, jména řecké bohyně půvabu a milosti.

80. léta v Evropě