Skip to Main Content (Press Enter)
Chci...
loading content

Mimořádné prvky výbavy již v základu

Seznamte se s Toyotou bZ4X: elektrizující jízda postavená na robustním vzhledu SUV a nejlepším pohonu všech kol v této třídě

arrow right
arrow left
  • Toyota bZ4X ve velkolepé pobřežní lokalitě

    Vyvážená a účelná konstrukce

    Robustní postoj, z nějž vyzařuje elektrizující sebejistota v jakémkoli prostředí

  • Pohled na panoramatickou střechu

    Když si luxus podává ruku s praktičností

    Textury v čistém severském stylu a prostorná kabina pro vytříbené pohodlí

  • Dobíjení na veřejné dobíjecí stanici

    Nejmodernější technologie elektrického pohonu

    Baterie s dlouhou životností a inovacemi pro váš rozlet

  • Dynamická Toyota bZ4X na silnici v kopcích

    Až k horizontům a ještě dále

    Konstrukce, která vydrží, s dojezdem až 512 km na jedno nabití

  • Používání navigačních funkcí multimediálního systému

    Technologie pro spolehlivou konektivitu

    Vždy aktuální data a nejnovější informace prostřednictvím systému Toyota Smart Connect+

  • Vždy v bezpečí s bezpečnostními funkcemi Toyota Smart

    Všechny aspekty bezpečnosti

    Chytré bezpečnostní funkce na ochranu vás samotných i ostatních účastníků silničního provozu

  • Stylový a prostorný interiér Toyota bZ4X

    Cestování otevírající nové dimenze

    Univerzál pro dojíždění i cestování všeho druhu

  • Pasažér bZ4X, který si užívá prostornosti a pohodlí luxusního interiéru

    Dost místa pro celou posádku

    Kultivovaný a pohodlný interiér se spoustou místa pro nohy a zcela plochou podlahou

  • Pokojný majitel bZ4X

    Vaše bZ4X bezpečně ve vašich rukou

    Nabitý nejen energií, ale i asistenty, vás vždy doveze bezpečně do cíle.

Read timed out

POST https://aph-webcarconfig.toyota-europe.com/v1/grade-selector/cz/cs?modelId=7fb7f6d1-dbbc-4886-98ea-d1856e3815db

FAQs

  1. Vše
Nejčastější dotazy

Dojezd podle WLTP je odhadem založeným na metodice měření WLTP (Worldwide harmonised Light vehicle Test Procedure). Jedná se o celosvětový standard, který Toyota přísně dodržuje. Reálný dojezd se od údaje WLTP může lišit, neboť do hry vstupují další klíčové aspekty, jako např. rychlost, povrch vozovky, způsob jízdy a teplota okolí, které nemusejí odpovídat hodnotám testovacího cyklu WLTP. Na webových stránkách Toyoty bZ4X a v katalogu se uvádí dojezd vozidla 504 km (podle WLTP), ale vlivem řady okolností může být reálný dojezd kratší. Doporučujeme použít naši kalkulačku dojezdu, která vám pomůže odhadnout reálný dojezd za konkrétních podmínek, jako je např. teplota, velikost kol, jízdní režim nebo nastavení klimatizace.

Nastavením jízdního režimu Eco se zvýší provozní efektivita a maximálně využitelný dojezd; podobně funguje i zapnutí režimu topení Auto Eco. Podle potřeby zvažte vypnutí klimatizace a nezapomeňte, že k navození pocitu tepla je výhodnější zapnout vyhřívání sedadel a volantu namísto vytápění celé kabiny. Doporučuje se též kabinu předem vyhřát nebo vychladit ještě během dobíjení vozidla – to můžete udělat přes aplikaci MyToyota nebo palubní displej. Dbejte na správný tlak v pneumatikách. S podhuštěnými pneumatikami se dojezd zkracuje. Zimní pneumatiky na suché vozovce rovněž zvyšují spotřebu v porovnání s pneumatikami letními. Spotřebu zvyšuje i převážení zbytečného nákladu, a tak všechny věci, které nepotřebujete, z vozidla vyndejte. Dále doporučujeme myslet na správný způsob jízdy. Dojezd na jedno nabití prodloužíte přiměřenou ustálenou rychlostí bez zbytečného zrychlování a brzdění. Aby se spotřeba energie snížila na minimum, změny rychlosti by měly být jen pozvolné.

Při výrobě našich bateriových elektromobilů dodržujeme tytéž přísné standardy kvality, trvanlivosti a spolehlivosti jako u všech ostatních vozidel značky Toyota. Baterie těchto vozidel jsou navrženy pro nejdelší možnou životnost. Na baterii modelu bZ4X se vztahuje záruka chránící před poklesem kapacity pod 70 % původní kapacity baterie, a to po dobu až osmi let nebo 160 000 km*. Záruka se též vztahuje na funkční vady po dobu pěti let nebo 100 000 km*; pro maximální pocit jistoty jsou poskytovány pravidelné zdravotní prohlídky elektromobilu, jejichž prostřednictvím lze prodloužit záruční krytí až na 10 let nebo 1 milion kilometrů*.

 

*  Podle toho, co nastane dříve  

Bateriový elektromobil nemá žádný spalovací motor a je poháněn samotnou elektřinou, kdy baterie dodává energii jednomu či více elektromotorům. Hybridy spojují klasický spalovací motor s elektrickým pohonem – typicky v podobě baterie s autonomním dobíjením a elektromotoru. Pohon hybridních vozidel je založen na spolupráci spalovacího motoru, elektromotoru a baterie. Elektromotor zvyšuje výkon a zároveň funguje jako generátor energie, který proměňuje přebytek energie v elektřinu, aby snížil spotřebu paliva.

Moderní bateriové elektromobily mají delší dojezd, než byste možná čekali. Toyota bZ4X ujede na jedno plné nabití až 504 km*.

 

*Uváděné hodnoty dojezdu jsou odhady na základě oficiálních homologačních údajů v kontrolovaném prostředí (podle WLTP). Tyto hodnoty jsou uváděny výhradně pro účely porovnání: porovnávejte pouze s takovými modely, které byly testovány na základě stejných technických postupů. Při určování odhadovaného dojezdu se předpokládá plné nabití baterie (100 %) až do úplného vyčerpání energie (0 %). Skutečný dojezd vašeho vozidla na elektřinu se od vypočtených údajů může lišit, neboť na elektrický dojezd vozidla má vliv řada okolností. Může se jednat například o: konkrétní stupeň výbavy, volitelnou výbavu a instalované příslušenství, způsob jízdy, rychlost, stav vozovky, hustotu dopravy, stav vozidla, typ pneumatik (letní/zimní) a jejich nahuštění, zatížení vozidla, počet cestujících, venkovní teplotu, teplotu baterie atd. Nástroj zohledňuje přibližné dopady některých uvedených okolností s různou mírou dopadu, ale nemůže odrážet reálné podmínky používání. Další informace o metodice WLTP vám poskytne nejbližší prodejce Toyota. 

Nabíjení elektromobilu je jednoduché a pohodlné. Nabíjet můžete kdykoli z běžné domovní zásuvky nebo vyhrazeného wall-boxu pomocí dodávaného kabelu. K rychlému nabíjení na cestách je k dispozici stále širší síť rychlonabíjecích stanic, např. u dálničních motorestů nebo na parkovištích obchodních center, kde vozidlo dobijete již za 30 minut*. 

 

*Pomocí DC nabíjení o výkonu 150 kW je možné vozidlo nabít z 10 na 80 % přibližně za 30 minut (za optimálních podmínek, např. teplotě cca 25 °C). Po 3,8 cyklech rychlonabíjení během jednoho dne (odpovídajících 3,8× dobití z 10 na 80 %) se kvůli zajištění efektivity nabíjení a zachování dobrého stavu baterie po celou dobu životnosti vozidla může nabíjecí výkon DC systému rychlonabíjení bZ4X dočasně snížit (cca na 24 hodin).

S využitím daňových pobídek platných v mnoha zemích může být přechod k elektromobilitě ještě výhodnější, zejména pro řidiče firemních vozidel. Bateriové elektromobily jsou navíc často osvobozeny od silniční daně a poplatků za vjezd do center měst a nízkoemisních zón, což znamená další úsporu peněz. Nabíjení elektrifikovaného vozidla může být cenově výhodnější než tankování vozu s benzínovým nebo naftovým motorem*. Noční nabíjení doma též může být pohodlnější než zajíždění na čerpací stanice. 

 

*S využitím levnějších tarifů mimo špičku. 

Pomocí DC nabíjení o výkonu 150 kW je možné vozidlo nabít z 10 na 80 % za 30 minut* (za optimálních podmínek, např. teplotě cca 25 °C). Z důvodu ochrany baterie a prodloužení její životnosti se při dosažení 80 % nabíjecí výkon DC rychlonabíjení snižuje**. K odhadu konkrétní doby nabíjení můžete využít naši kalkulačku doby nabíjení. Jednoduše zadejte konkrétní podmínky, jako např. používaný typ nabíječky a teplotu okolního vzduchu.

 

*Pomocí DC nabíjení o výkonu 150 kW je možné vozidlo nabít z 10 na 80 % přibližně za 30 minut (za optimálních podmínek, např. teplotě cca 25 °C).

**Po 3,8 cyklech rychlonabíjení během jednoho dne (odpovídajících 3,8× dobití z 10 na 80 %) se kvůli zachování dobrého stavu baterie po celou dobu životnosti vozidla může nabíjecí výkon DC systému rychlonabíjení bZ4X dočasně snížit (cca na 24 hodin).

Uvedená písmena označují různé úrovně napětí používané nabíječkou. bZ4X se 400V elektroinstalací je možné bez problémů nabíjet pomocí nabíječek typu K (napětí od 50 do 500 V) i nabíječek typu L (napětí od 200 do 920 V).

Vozidla vyrobená do ledna 2023 jsou vybavena 7kW palubní nabíječkou (OBC). Nabíječka napájená proudem 32 A potřebuje k úplnému nabití 9,5 hodiny*. Vozidla vyrobená od února 2023 (včetně) jsou vybavena 11kW palubní nabíječkou, se kterou se doba do úplného nabití zkracuje na 6,5 hodiny* (za podmínky, že nabíjecí místo disponuje výkonem 11 kW). Odhad doby nabíjení za konkrétních podmínek (např. podle typu nabíječky a okolní teploty) zjistíte pomocí kalkulačky doby nabíjení.

 

*Za optimálních podmínek, např. při teplotě cca 25 °C.