Chci...

Nová sezóna, nové ambice. Toyota v soutěžích WRC.

Závodní tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team bude usilovat o další úspěchy ve světovém rallyovém šampionátu FIA 2024 poté, co v posledních třech letech pokaždé zaznamenal vítězný hattrick v soutěži značek, jezdců i navigátorů. Jeviště pro GR Yaris Rally1 HYBRID s novým vzhledem je již připravené.

S cílem vyrábět stále lepší automobily

„Naším cílem je nejen připravit vítězný vůz pro nás samotné, ale i vyrábět vítězné automobily pro naše zákazníky. Požádal jsem proto Norihika Katsutu, aby tento úkol příští rok zohlednil v japonském rallyovém šampionátu. Podobně jako vloni, kdy jsme do japonského rallyového šampionátu  poprvé nastoupili s rallyovým vozem GR Yaris, možná zpočátku narazíme na pár problémů, ale vůz budeme neustále vylepšovat, dokud nedosáhne 'úrovně vozu připraveného na šampionát'“.  Akio Toyoda

Nový GR YARIS RALLY1 HYBRID

Náš vyzyvatel pro sezónu 2024 pod svojí novou nepřehlédnutelnou livrejí v matném provedení skrývá vylepšenou techniku pro ještě lepší výkony v žáru závodního nasazení. Model GR YARIS Rally1 HYBRID, navržený podle zcela nových pravidel FIA Rally1 s platností od sezóny 2022, kombinuje přeplňovaný motor 1,6 litru z Toyoty Yaris WRC s baterií o kapacitě 3,9 kWh a jednotkou motorgenerátoru (MGU) o maximálním systémovém výkonu přes 500 koní. 

Kromě hybridního ústrojí vůz používá 100% udržitelné palivo bez fosilních složek – jako první svého druhu v motoristických soutěžích světového šampionátu FIA.

  • Motor

    GI4A (přeplňovaný řadový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva) plus jednotka hybridního pohonu 
  • Nejvyšší výkon

    Přes 500 k
  • Jízdní výkony

    Nejvyšší rychlost: 201 km/h (v závislosti na převodu) 
  • Rozměry a hmotnost  

    Délka: 4225 mm (vč. aero prvků)

    Šířka: 1875 mm

    Výška: Nastavitelná

    Rozchod kol: Nastavitelný

    Rozvor náprav: 2630 mm

    Minimální hmotnost: 1260 kg

Všechny cesty směřují k lepšímu

Asfalt

Klikaté silnice, nemilosrdné zatáčky a odolné tvrdé obutí. V rychlých podnicích je snížený podvozek naprostou nutností. 

Šotolina

Vyjeté koleje, kamenité povrchy a obutí nejrůznějšího složení. V podnicích doprovázených vysokými teplotami se uplatní zvýšený podvozek pro šotolinové povrchy.

Sníh

Namrzlé vozovky, sněhové závěje a pneumatiky s hřeby. V zimních soutěžích je nastavení podvozku pro nezpevněné povrchy naprosto zásadní. 

GR Yaris. Nekonečné nadšení 

Vůz vyvinutý pod taktovkou odborníků týmu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team přenáší špičkové technologie a zkušenosti z motoristického sportu na běžné silnice. GR Yaris s výkonným přeplňovaným tříválcem 1,6 litru, vyspělým systémem pohonu GR-FOUR 4WD a lehkou třídveřovou karoserií byl zrozen ve světě WRC s příslibem nekonečného nadšení na jakémkoli povrchu. 

„Před dvěma lety jsem Jari-Mattiho požádal o jedno: aby dal dohromady profesionální tým s rodinnou atmosférou. Nedávno jsem měl možnost poprvé strávit delší čas s týmem. Během celé této doby jsem upřímně pociťoval, že celý tým, včetně mne, je jako jedna rodina. Ať již jsme mluvili o čemkoli, vždy to nakonec skončilo u aut. Cítím, že jsme 'rodinou s největším nadšením pro auta na světě', což jinde nevidíte.“ Akio Toyoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poznejte tým

Závodní tým TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pod vedením Jari-Mattiho Latvaly, nejzkušenějšího jezdce v historii WRC, se rozhodl v sezóně 2024 nasadit čtyři kompletní posádky s ambicí získat počtvrté za sebou trojici nejvyšších met WRC – v návaznosti na úspěšnou premiérovou sezónu vozu GR YARIS Rally1 HYBRID v roce 2022.

  • Akio Toyoda

    Zakladatel týmu / prezident společnosti Toyota Motor Corporation

  • Jari-Matti Latvala

    Šéf týmu

Vůz č. 69
  • Jezdec: Kalle Rovanperä

    Země: Finsko

    Nejvýznamnější úspěchy: Mistrovský titul ve WRC 2 Pro (2019), 5. místo ve WRC (2020), 4. místo ve WRC (2021), mistr světa WRC v kategorii závodních jezdců se šesti vyhranými podniky (2022), rallyový mistr světa (2023)

  • Navigátor: Jonne Halttunen

    Země: Finsko

    Nejvýznamnější úspěchy: Mistrovský titul ve WRC 2 Pro (2019), 5. místo ve WRC (2020), 4. místo ve WRC (2021), mistr světa WRC v kategorii navigátorů (2022) se šesti vyhranými podniky (2022), mistr světa WRC v kategorii navigátorů (2023)

Vůz č. 33
  • Jezdec: Elfyn Evans

    Země: Velká Británie

    Nejvýznamnější úspěchy: První vítězství ve WRC ve Velké Británii (2017), finalista šampionátu WRC se dvěma vítěznými podniky (2020, 2021), finalista šampionátu WRC se třemi vítěznými podniky (2023)

  • Navigátor: Scott Martin

    Země: Velká Británie

    Nejvýznamnější úspěchy: První pódiové umístění ve WRC ve Finsku (2016), finalista šampionátu WRC se dvěma vítěznými podniky (2020, 2021), finalista šampionátu WRC v kategorii navigátorů se třemi vítěznými podniky (2023)

Vůz č. 17
  • Jezdec: Sébastien Ogier
    Země: Francie 

    Nejvýznamnější úspěchy: Šest mistrovských titulů WRC v řadě (2013–2018), sedmý mistrovský titul WRC pro závodní jezdce (2020), osmý mistrovský titul WRC pro závodní jezdce (2021), páté místo ve WRC v kategorii závodních jezdců se třemi vítěznými podniky (2023)

  • Navigátor: Vincent Landais
    Země: Francie 

    Nejvýznamnější úspěchy: Mistrovský titul ve WRC 2 se dvěma vítěznými podniky (2019), 11. místo ve WRC, nejlépe 4. místo v jednotlivých podnicích (2022), páté místo ve WRC v kategorii navigátorů se třemi vítěznými podniky (2023)

Vůz č. 18
  • Jezdec: Takamoto Katsuta
    Země: Japonsko

    Nejvýznamnější úspěchy: 7. místo ve WRC s jedním pódiovým umístěním (2021), 5. místo ve WRC se dvěma pódiovými umístěními (2022), 3. místo na Rallye Finsko (2023)

  • Navigátor: Aaron Johnston

    Země: Irsko

    Nejvýznamnější úspěchy: První podniky s vozem WRC (2021), 5. místo ve WRC se dvěma pódiovými umístěními (2022), 3. místo na Rallye Finsko (2023)

Klíčové okamžiky sezóny

Poslední novinky týmu TOYOTA GAZOO Racing k jednotlivým kolům mistrovství WRC. 

Další informace o TOYOTA GAZOO Racing