Chci...

ZÁVODĚNÍ MÁ V KRVI

  • Další účasti v motoristickém sportu

    TOYOTA GAZOO Racing se zapojuje do předních motoristických soutěží po celém světě, od světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) a světového rallyového šampionátu (WRC) až po závod 24 hodin Nürburgringu. Při zdolávání výzev v zápalu bojů rozvíjíme naše pracovníky, vymýšlíme nové technologie a vyrábíme stále lepší automobily.

     

    Díky nové Toyotě GR Supra máme dokonalý základ pro další závodní podniky. Vývoj nového koncepčního modelu Supra Racing Concept nás nutí překonávat výzvy, které jsme při navrhování běžného sériového modelu neřešili. S maximálním důrazem na spolehlivost a laděním jízdních schopností až do posledního detailu může náš tým dosáhnout cíle nejvyššího: vítězství nad soupeři.

ZKUŠENOSTI ZE ZÁVODNÍCH TRATÍ

NOVÁ TOYOTA SUPRA Z DÍLNY TÝMU TOYOTA GAZOO RACING STAVÍ NA ZKUŠENOSTECH ZÍSKANÝCH VE SVĚTĚ AUTOMOBILOVÝCH SOUTĚŽÍ A ZHMOTŇUJE RYZÍ SPORTOVNÍ VŮZ, KTERÝ JE VE SVÉM ŽIVLU NA LIMITU PŘI ZDOLÁVÁNÍ OKRUHŮ, STEJNĚ TAK JAKO PŘI PROJÍŽDĚNÍ VAŠÍ OBLÍBENÉ SILNICE ZA MĚSTEM.

CO ŘÍKAJÍ ZÁVODNÍ JEZDCI

Kontaktovali jsme přímo na trati několik nejvlivnějších závodních jezdců – od hvězd soutěží WRC a WEC až po mistry driftování a populární osobnosti televizních obrazovek – aby nám sdělili své první dojmy z nové Toyoty Supra. Naši profesionální jezdci sdílejí své první dojmy z našeho nového sportovního vozu na limitu a vysvětlují význam pojmu Supra v jejich závodním životě. 

  • Výkon

    Fredric Aasbø

    Fredric Aasbø, světový šampion v driftování, měl v době svého raného mládí pouze jeden automobil snů: Toyotu Supra. Po letech čekání na její návrat nám mistr driftu prozrazuje, zda nová Toyota Supra páté generace naplnila jeho vysoká očekávání.

  • Tradice

    Ken Gushi

    Toyota Supra verze ’86 byla prvním vozem, do něhož profesionální mistr driftu Ken Gushi kdy usedl. Zkušený jezdec dnes získává své první zkušenosti s novou Toyotou Supra a zkoumá, zda model páté generace přináší všechny nezbytné součásti, které by opravdový výkonný vůz měl mít.

  • Technologie

    Mike Conway

    Mike Conway z týmu TOYOTA GAZOO Racing tráví své víkendy v plné rychlosti krocením vozu TS050 HYBRID o výkonu 1000 koní. Závodění pro něj neznamená pouze posouvání hranic, ale i cesty, jak úspěšně přenášet technologie na homologovaná vozidla, jako je např. nová Toyota Supra.

  • Nadšení

    Jari Matti Latvala

    Finská rallyová superstar je ve své živlu, když může jet na samotném limitu, na libovolném povrchu a za jakékoli rychlosti. Srovnává jízdu se svým lehkým Yarisem o výkonu 400 koní a nadšení spojené s jízdou v nové Toyotě Supra při rychlostech, kterých při své každodenní práci dosahuje jen málokdy.

  • Design

    Townsend Bell

    Když zmíníte označení Supra, účastník soutěží IndyCar Townsend Bell si jako první věc vybaví charakteristické rysy modelu z 90. let, který měl jeho kamarád ze školy. Ze vzhledu nové Toyoty Supra, s její nízkou světlou výškou a aerodynamickými tvary, je Townsend nadšen, ještě než vůbec usedne za volant.

  • Vyváženost

    Abbie Eatonová

    Pro Abbie Eatonovou, jezdkyni-kaskadérku účinkující v televizních pořadech, je jízda na samotném limitu téměř jako tanec. Když sportovní vůz nabídne více než jen rychlost a ovladatelnost, ale i vše kolem, tento pocit se ještě znásobí. Díkybohu pro Abbie je nová Toyota Supra skvěle vyvážena až na hranici umění.

  • Zábava

    Dani Clos

    Někdejší pilot F1 a vlogger Dani Clos miluje radost spojenou s proháněním automobilů na trati. Díky ryzímu a vyváženému charakteru nové Toyoty Supra měl Dani pocit, jako by s naším opojným sportovním vozem doslova srostl. Kdyby jich bylo více na prodej, udělal by si dokonce ještě větší radost.

'ZÁVODNÍ SUPRA'

Dvě slova, která nostalgicky přenášejí celou generaci fanoušků motoristického sportu a hráčů Gran Turismo® zpět do poloviny 90. let ke kultovním vozům Castrol TOMS Supra GT a modelům Supra GT LM, kovaným v mnoha závodních soubojích.

Na žebříček motorsportu se však GR Supra začala šplhat až počátkem 80. let minulého století. V motoristickém sportu sice dosáhla zdaleka největších úspěchů GR Supra čtvrté generace, však i provedení A60 a A70 zaznamenala nemalé úspěchy v nejrůznějších závodních disciplínách, od evropských cestovních vozů až po světový rallyový šampionát.

  • Rallye

     

    Po prvotních úspěších Pera Eklunda za volantem Toyoty Celica Supra v britském rallyovém mistrovství se GR Supra A70 poprvé představila v rallyových soutěžích skupiny A a ukázala svůj potenciál zejména v náročném africkém terénu při proslulé Rallye Safari.
  • Cestovní vozy

     

    Slavný jezdec v kategorii cestovních vozů Win Percy zpečetil britský šampionát cestovních vozů (BTTC) 1984 za volantem Toyoty A60 Celica Supra. O rok později se žezla ujal motocyklový závodník Barry Sheene, který přilákal velké davy fanoušků zvědavých na to, jak si legenda jedné stopy povede za volantem Toyoty Celica Supra.
  • Le Mans

     

    Závod Le Mans, nejnáročnější test člověka a závodních strojů, dostál své pověsti i při dvou příležitostech, kdy do závodu na 24 hodin nastoupila GR Supra v barvách Nippon Denso. Kvůli silné konkurenci, mechanickým problémům a nehodám na trati dosáhla GR Supra v roce 1995 pouze na 14. místo v celkovém pořadí, i tak stále pozoruhodné. V dalším ročníku se Toyotě bohužel nepodařilo závod dokončit. Následná historie ukázala, že prokletí Toyoty v závodu Le Mans tehdy pouze začalo…
  • Celonárodní japonský šampionát GT

    Toyota GR Supra v letech 1995 až 2005 dominovala celonárodnímu japonskému šampionátu GT (JGTC). Ve čtyřech ročnících se tomuto vozu podařilo mistrovství JGTC vyhrát (1997, 2001, 2002, 2005) a i přes ukončení výroby v roce 2002 tovární týmy velmi úspěšně pokračovaly s Toyotou Supra až do posledního závodu v roce 2006.

SEZNAMTE SE S NOVOU TOYOTOU GR SUPRA