Chci...

Toyota ve světě

Toyota postupně vyrostla v jednoho z největších a nejznámějších světových výrobců automobilů.
Prosluli jsme jako výrobce automobilů, ale věděli jste, že Toyota po celém světě provozuje i řadu dalších výrobních a obchodních aktivit? Na základě těchto poznatků a zkušeností se plánujeme postupně proměnit ve firmu poskytující služby mobility, která přináší radost široké společnosti.

Jak si dnes stojíme?

  • > 370 000 zaměstnanců

  • 170+
    zemí a regionů, kde obchodně působíme

  • 71
    výrobních firem po celém světě

  • 20
    návrhářských a vývojových center

  • Představujeme našeho prezidenta

    V roce 2023 se prezidentem a CEO naší společnosti stal Kodži Sató, jenž navázal na působení Akia Toyody. Pan Sató nastoupil do Toyoty v roce 1992 jako konstruktér; byl mj. hlavním konstruktérem vlajkového kupé LEXUS LC, uvedeného na trh v roce 2017. Od roku 2020 působil jako prezident společnosti Lexus International Co. a GAZOO Racing Company, aby o rok později od prezidenta Akia Toyody převzal úkoly na pozici Chief Branding Officer (CBO).

    Od roku 2021 se Kodži Sató věnuje uplatnění vozidel s vodíkovým pohonem ve světě motoristického sportu, kde v předních liniích jménem Toyoty pomáhá získávat další podobně smýšlející partnery a rozvíjet technologie v rámci budování uhlíkově neutrální společnosti. Jako náš nový president bude Kodži Sató odpovídat za proměnu Toyoty z výrobce automobilů ve „firmu poskytující služby mobility“.

  • Kam sahají naše kořeny?

    Úspěchy pana Sakičiho Toyody v oblasti vývoje automatických tkalcovských stavů se staly solidním obchodním základem k tomu, aby jeho syn Kiičiro mohl realizovat svůj sen vyrábět automobily. Jeho vize byla inspirována novými metodami sériové výroby, na které se zajel podívat do Evropy i Spojených států. Postupem let jsme se pak stali jedním z největších a nejznámějších světových výrobců automobilů. Zaměstnáváme přes 370 000 lidí a vozidla vyrábíme v našich závodech na všech světových kontinentech. Naše vozidla a související služby se prodávají ve více než 170 zemích a regionech.

  • Kam směřujeme?

    Již od samotného počátku se věrně držíme filozofie, která je středobodem naší podnikové kultury. Naším cílem je pomáhat s budováním ještě blahobytnější společnosti prostřednictvím podnikatelských aktivit, které si cení respekt i spravedlivý přístup a harmonicky se rozvíjejí společně s celosvětovou komunitou. Usilujeme o zvyšování kvality lidského života s využitím všech svých dovedností a pokročilých technologií k vytváření dalších skvělých produktů a služeb.