Chci...

Hilux s duší závodníka: Co umí vylepšená verze GR Sport

Nové provedení Toyoty Hilux GR Sport představuje vylepšenou úroveň jízdních schopností, pohodlí a samozřejmě impozantní vzhled. Díky širšímu rozchodu kol a vylepšenému naladění podvozku je tento model nejlépe ovladatelný za celou svou historii. 

Hilux GR Sport II vychází z tradice mnohonásobného vítěze rallye Dakar a reprezentuje vrcholné provedení průkopnického pick-upu, který si od své premiéry v roce 1968 získal bezkonkurenční pověst odolného a spolehlivého vozu. Suverénně vyhlížející Hilux GR Sport II v karosářské verzi Double Cab přináší efektivní kombinaci lepšího ovládání a stability s nejvyšší tažnou kapacitou (3500 kg) a nejvyšším užitečným zatížením (1000 kg) v této třídě.

Druhá edice modelu GR Sport přináší širší rozchod kol, který oproti standardní Toyotě Hilux narostl o 140 mm vpředu a 155 mm na zadní nápravě. Výsledkem je vyšší jistota za volantem i za nejnáročnějších podmínek.

Méně hlučná a sebejistá jízda

Vylepšené ovládání se společně s úpravami systému zavěšení kol a brzdové soustavy promítá do sebejisté jízdy s nižší hladinou hluku vlivem vibrací. Radost za volantem a sportovní charakter však neznamená kompromisy v otázkách jízdního pohodlí.

Výkonný a osvědčený agregát 2,8 litru, který byl do modelové nabídky Hilux zařazen v roce 2020, garantuje agilní odezvu za všech okolností. Jednotka s maximálním výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Nepřehlédnutelný vzhled

GR Sport II posouvá Hilux na ještě stylovější úroveň. Dynamické a efektní vzezření ze všech stran značí bezkonkurenční cílevědomost, což ještě podtrhují červené vinuté pružiny a lakované prvky systému odpružení s jednoplášťovými tlumiči (vpředu černé, vzadu červené) v kombinaci s výraznými černými lemy blatníků.

K impozantnímu vzhledu přispívají i nová 17″ černá litá kola s nepřehlédnutelnými červeně lakovanými brzdovými třmeny. Kola však plní i praktickou funkci – velká plocha ráfků pomáhá snižovat aerodynamický odpor, zatímco specifická konstrukce centrálního paprsku snižuje hmotnost kola.

Hilux GR Sport II vystupuje z davu díky mnoha prémiovým detailům, jako je černá maska chladiče s markantním motivem G a klasickým nápisem Toyota, ale také černé boční nášlapné prahy, zpětná zrcátka a kliky dveří. K efektnímu vzhledu přispívá i stříbrné ochranné lemování předního nárazníku, černý zadní nárazník nebo výrazné emblémy GR Sport.

Design interiéru

Cílevědomý charakter Toyoty Hilux GR Sport II se odráží i v kabině, která jednoznačně hlásá, že součástí jejího DNA jsou jízdní schopnosti inspirované motoristickým sportem. Uvnitř hraje hlavní roli černá, kterou naopak doplňují červené detaily, jako jsou kontrastní červené bezpečnostní pásy.

Vzhled interiéru vylepšují sportovní sedadla čalouněná černou koženkou a kůží se stříbrným prošíváním a perforováním, která kromě mimořádného pohodlí garantují i stabilní držení těla a zamezují klouzání po sedadle vlivem bočních sil. Soužití s vozidlem zpříjemňuje možnost ručního řazení páčkami pod volantem nebo přítomnost sportovních pedálů z hliníku.

Vysokou estetickou kvalitu v kabině Hiluxu GR Sport II stvrzuje také ornament ve výplních dveří a na přístrojové desce, detaily GR najdeme též na informačním displeji a v přístrojovém štítu.

Nechybí nejnovější multimediální systém Toyota Smart Connect, jehož součástí je dotykový displej o úhlopříčce 8″. Po levé straně displeje je pevná nabídka v podobě ikon. Uživatelé dále mohou se systémem propojit chytrý telefon nebo tablet (bezdrátově přes Apple CarPlay, pomocí kabelu přes Android Auto).

Paket multimédií zahrnuje cloudovou navigaci, která využívá informace o dopravě a událostech s aktualizacemi v reálném čase pro přesné a efektivní plánování tras. K dispozici je i vestavěná navigace pro situace, kdy spojení s cloudem není k dispozici.

Pohodlí ještě zvyšuje palubní komunikační modul (DCM) pro hladké dálkové aktualizace nebo stahování vyšších verzí softwaru. To znamená, že kvůli aktualizacím systému není zapotřebí zajíždět s vozem do servisu. Technologie dále podporuje aktualizace softwaru používaného systémy Toyota T-Mate / Toyota Safety Sense.

Technické změny

Hilux celosvětově proslul svojí spolehlivostí a schopností vypořádat se s jakýmkoli terénem; tuto tradici potvrzuje i nejnovější provedení tohoto modelu. K výjimečným terénním schopnostem přispívá nárůst světlé výšky i zvětšení předního nájezdového úhlu z 29 na 30 stupňů. Nárůst světlé výšky o 20 mm doprovází zvětšení rozchodu předních kol o 140 mm, resp. 155 mm vzadu.

Hilux GR Sport II je nekompromisní i z pohledu aerodynamiky, a to díky nové konstrukci vzduchové clony, včetně zcela nového nárazníku s funkčními rámečky mlhových světel, které optimalizují proudění vzduchu a potlačují nežádoucí víření v podbězích kol.

Hladší a stabilnější jízdu v jakémkoli terénu zajišťují specifická vylepšení zaměřená na ještě preciznější ovládání, vyšší stabilitu za jízdy v přímém směru a co nejvyšší cestovní pohodlí. Dosavadní dvouplášťové tlumiče byly nahrazeny jednoplášťovými, které díky větší ploše pístů zajišťují účinnější tlumení a rychlejší odezvu za náročných podmínek v terénu. Hilux GR Sport II tak bezpečně a s patřičnou sebejistotou zdolává zvlněné i nerovné povrchy.

Nová a lehčí 17″ kola jsou obuta do terénních pneumatik pro spolehlivé záběrové schopnosti a vysokou jízdní stabilitu. Uklidňující pocit jistoty přináší precizní dávkování brzdného účinku výkonné brzdové soustavy s předními kotouči zvětšenými ze 16 na 17″ a novými 15″ kotouči na zadní nápravě, které nahrazují dříve používané bubnové brzdy.

Nové provedení Toyoty Hilux GR Sport se začne prodávat v první polovině roku 2024, u prodejců by se nové vozy měly objevit v druhé polovině roku 2024.

Další zajímavosti ze světa Toyota v magazínu Toyota Life